Referat af generalforsamling 2014

Bøgelundens konstituerede bestyrelse består af følgende medlemmer :

TITELNAVN & HUSNUMMERFUNKTION
FormandThomas Dalsgaard, 27Formand
BestyrelsesmedlemBrian Brigsted, 45Ansvarlig for vej & fællesarealer
BestyrelsesmedlemLars Jepsen, 51bIT Ansvarlig, WebMaster
BestyrelsesmedlemEinar Chr. Højsgaard, 5Kasserer
BestyrelsesmedlemSøren Mogensen, 1Sekretær
SuppleantLars Bjergø, 29 
SuppleantNiels Jørgensen, 25 
SuppleantMorten Pedersen, 47 
RevisorTina Rasmussen, 15 
RevisorNiels M. Clausen, 11 
RevisorsuppleantAnders Jensen, 41 
RevisorsuppleantMogens Pedersen, 49 

Hermed referat fra Generalforsamlingen i grundejerforeningen Bøgelunden torsdag d. 4. april 2013.

1. Valg af dirigent

Lars Bjergø, nr. 29, valgtes.


2. Formandens beretning for det forløbne år

Vi havde i 2013 en sen Grøn Dag og nøjedes med denne ene, da foråret startede sent.

For 2014 satser vi igen på 2 dage – èn i maj og èn i august. Det er med til at Bøgelunden forbliver sydbyens mest attraktive kvarter. Disse timer er givet godt ud.

Vi holder øje med legepladsen – den holder endnu og vi skifter løbende planker m.v, så vi undgår en stor investering om få år.

Allètræerne blev beskåret  2012 og har holdt sig fine i 2013. Dog har rødderne visse steder hævet fortovsstenene. Det er nok en fremtidig udfordring.

Vejen har passet sig. Revnemastikken fra 2012 holder fint.

Havetraktoren kører på sidste vers, men med kyndig hjælp fra bl.a. Niels Munk i nr. 11, har vi klaret at holde den kørende.

Støjvolden : Ved grønne dage har vi fået skåret kanter og luet udenfor støjvolden. Dette gjorde en hel del ved det ydre look. Denne vedligeholdes af Sydbyens

Haveservice og dette fortsætter. Der kom forslag om at toppen klippes til, da denne skygger for morgensolen. Samtidig blev der fremsat forslag om at fjerne de træer,

der er integreret i volden. Dette kigger vi på til Grøn Dag.

Vi har stadig rotter i volden og har rettet henvendelse til rottefængeren.

Vi har sparet op til asfalt. Bestyrelsen foreslår, at vi fortsætter med at spare minimum kr. 500,- op pr. husstand. Som det også fremgår af budgettet for 2014,

forventes et overskud på ca. kr. 800,- pr. husstand. Men da vi nok snart skal til at tænke på en ny havetraktor foreslås kontingent for 2015 fortsat at være kr. 1.800,-.

Dette blev på generalforsamlingen vedtaget ved afstemning.

Vi har stadig dialog med kommunen omkring vejbump på Ternevej. De har igen her i foråret foretaget hastighedsmålinger. Status fra kommunen er, at man prioriterer projekter

som man får støtte til fra staten. Eventuelle overskydende midler senere på året kan evt. bruges på vores vejbump, i konkurrence med andre vejprojekter. Vi må holde

presset på teknisk forvaltning.

Vi har fået tilsendt høringsindkaldelse angående kommende affaldssortering i kommunen. Vi har ikke deltaget. Kommunen har planer om, at vi skal til at sortere affald og dette er vedtaget med start i 2015.

Der var i 2013 ingen nye tilflyttere.

3. Aflæggelse af regnskab underskrevet af kasserer og revisor

Regnskabet, som er blevet omdelt til alle husstande, blev gennemgået og godkendt.

4. Rettidigt indkomne forslag

Ingen

5. Fremlæggelse af budget og fastsættelse af kontingent

Budgettet, som også er omdelt til alle husstande, blev gennemgået og godkendt.

Næste års kontingent blev fastsat til kr. 1.800,-/husstand.

6. Valg af formand for bestyrelsen

Thomas Dalsgaard, nr. 27, fortsætter som formand.

7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer samt 3 suppleanter

Søren Mogensen, nr. 1, fortsætter

Morten Frank, nr. 17  (Kasserer) blev afløst af Einar Chr. Højsgaard, nr. 5

Suppleanter :

Lars Bjergø, nr. 29

Morten Pedersen, nr. 47

Niels Jørgensen, nr. 25

8. Valg af 2 revisorer samt 2 revisorsuppleanter

Tina Rasmussen, nr. 15 genvalgtes

Einar Chr. Højsgaard, nr. 5 blev afløst af Niels Munk Clausen, nr. 11

Suppleanter :

Mogens Pedersen, nr. 49

Anders Jensen, nr. 41

9. Eventuelt

Søren Mogensen, nr. 1 og Morten Pedersen, nr. 47 fortsætter som legepladsinspektører

Regnskab

Grundejerforeningen Bøgelunden 2012

Indtægter 
Kontingenter43.500,00
Rente NyKredit99,75
Ialt43.599,75
  
Udgifter 
Forsikring2.823,75
Sydbyens Haveservice2.500,00
Fællesudgifter – Dalagervej6.214,07
Fortæring, Generalforsamling1.199,20
Benzin/olie (Havetraktor)743,05
One.com (hjemmesiden)330,00
Boller Auto (Havetraktor)500,00
Grøn Dag2019,45
Græsslåning7.500,00
Gebyrer37,75
  
Ialt23.867,27
  
Årsresultat19.732,48
  
Nykredit konto 1/1 201354.236,00
Overskud19.732,48
Saldo pr. 31/12 201373.968,48
Kommentar :Forventet resultat for perioden var iflg. budget på kr. 13.150,-, mod realiseret kr. 19.732,48.En forbedring på godt kr. 6.500, som skyldes følgende :- Ingen snerydning………………………………………………………………………………………………….kr. 4.500,– Lavere udg. til Grøn Dag (Dog kr. 700 mere end budget til Grundejeforen. Dalagervej)…………………………kr. 2.500,-

Revision foretaget ved afstemning af årsopgørelse, samt stikprøve af bilag

Regnskabet er underkrevet i Horsens d. 26/4-2014 af

Tina Rasmussen, Einar Chr. Højsgaard.

TAK FOR GOD RO OG ORDEN VED GENERALFORSAMLINGEN.

Scroll to Top