Bøgelundens konstituerede bestyrelse består af følgende medlemmer :
TITEL | NAVN & HUSNUMMER | FUNKTION |
Formand | Thomas Dalsgaard, 27 | Formand |
Bestyrelsesmedlem | Brian Brigsted, 45 | Ansvarlig for vej & fællesarealer |
Bestyrelsesmedlem | Lars Jepsen, 51b | IT Ansvarlig, WebMaster |
Bestyrelsesmedlem | Morten Frank, 17 | Kasserer |
Bestyrelsesmedlem | Søren Mogensen, 1 | Sekretær |
Suppleant | Niels Munk Clausen, 11 | |
Suppleant | Niels Jørgensen, 25 | |
Suppleant | Morten Pedersen, 47 | |
Revisor | Tina Rasmussen, 15 | |
Revisor | Einar Chr. Højsgaard, 5 | |
Revisorsuppleant | Anders Jensen, 41 | |
Revisorsuppleant | Mogens Pedersen, 49 |
Hermed referat fra Generalforsamlingen i grundejerforeningen Bøgelunden torsdag d. 4. april 2013.
1. Valg af dirigent
Gert Olsen, nr. 51A, valgtes.
2. Formandens beretning for det forløbne år
Fællesarealerne : Vi havde med succes 2 grønne dage i 2012. Start maj og slut august.
Bestyrelsen mener det var en god beslutning og der var rimelig god tilslutning til disse. Forslag om at fortsætte med 2 grønne dage om året blev vel
modtaget.
Legepladsen fik igen en overhaling og vi synes den nu er rimeligt opdateret. For at undgå at skulle investere i en ny legeplads, fortsætter vi med at
vedligeholde pladsen. Den benyttes flittigt, så det er vigtigt at vi har en og at den vedligeholdes løbende.
Allètræerne blev beskåret da de efterhånden var begyndt at hænge meget lavt til gene for høje køretøjer – renovation m.v. Der har været enkelte
som mener, at vi gjorde det for groft, men alt i alt er det blevet pænt og de vokser jo da ud igen.
Vores plæneklippermand vil gerne fortsætte i år og det blev vedtaget.
Vejen : Vi har repareret vejen med revnemastik. Nogle grundejere fik svedet deres hæk af, hvilket selvfølgelig er beklageligt. Der KAN dog kræves
erstatning, som Dina, nr. 49, fortæller. Vi brugte i år en ny leverandør – Slaghul.dk – da Colas efterhånden er blevet for dyr.
Støjvolden : Ved grønne dage har vi fået skåret kanter og luet udenfor støjvolden. Dette gjorde en hel del ved det ydre look.
Sydbyens Haveservice har klippet bevoksningen og vi ønsker at fortsætte med dem.
Vi har døjet en del med rotte problemer og kommunens rottefænger har flere gange udlagt gift og holdt øje med rotter. Det er fortsat VIGTIGT, at
vi alle holder øje med rotter og kontakter rottefængeren, hvis man ser rotter.
Vi har tilsyneladende også en eller flere husmårer i kvarteret. Igen i denne vinter har de været på spil i et par biler. De gnaver i kabler og mindst 2
husstande har igen fået bidt kabler over. Et lille tip : få fat i Tunap398 og sprøjt dette på specielt tændrørskablerne i motorrummet. Det har indtil
videre været en succes.
Opsparing ’Ny asfaltbelægning’ : Ved generalforsamlingen 2012 blev det besluttet, at hver husstand skal ’opspare’ kr. 500,-/år.
Som det vil fremgå af regnskabet, har 2012 kun givet et overskud på godt kr. 5.300, dvs. kr. 200,-/husstand. Ved opkrævning næste år vil
kontingentet derfor blive opjusteret med kr. 300,-/husstand.
Bestyrelsen undersøger om det kunne være en idè at få lavet en vedtægtsændring vedr. opsparingen, så men ikke et år ’glemmer’ dette i referatet
og samtidig har denne ’opsparingsregel’ helt på plads. Dette vil være på dagsordenen under rettidigt indkomne forslag til generalforsamlingen 2014.
Øvrige : Hastighedsmålingen på Ternevej i september viste som forventet at der køres for stærkt og til tider ALT for stærkt. Over 10% kører over
70 km/t. Status er, at kommunen endnu ikke har afsat midler til bump/chikaner. Vi er i dialog med dem, men det er absolut ikke let. Vi vil gå sammen
med øvrige grundejerforeninger op til Ternevej og lægge fælles pres på. Formanden for Dalagervej – Schmidt – har i flere år forsøgt at få noget
igennem, dog uden held.
Lars, nr. 51B, lægger pt. Et stort arbejde i vores hjemmeside og planen er, at al kommunikation fremover sker via mail og info på hjemmesiden.
Grøn Dag forår 2013 er fastsat til tirsdag d. 14. maj fra kl. 17:30. HUSK at melde dig til på hjemmesiden. Dette for bedre at kunne købe ind og
fastlægge arbejdsopgaver.
Der har i 2012 ikke været tilflyttere.
3. Fremlæggelse af regnskab underskrevet kasserer og revisor
Regnskabet, som er blevet omdelt til alle husstande, blev gennemgået og godkendt.
4. Rettidigt indkomne forslag
Ingen
5. Fremlæggelse af budget og fastlæggelse af kontingent
Budgettet, som også er omdelt til alle husstande, blev gennemgået og godkendt.
Næste års kontingent blev fastsat til kr. 1.800,-/husstand jf. det lille overskud i 2012.
6. Valg af formand
Thomas Dalsgaard, nr. 27, fortsætter som formand.
7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer samt 3 suppleanter
Alle de siddende blev genvalgt. Se oversigten over Bestyrelsen.
8. Valg af 2 revisorer samt 3 revisorsuppleanter
Alle de siddende blev genvalgt. Se oversigten over Bestyrelsen.
9. Eventuelt
De 2 legepladsinspektører fortsætter også. Søren Mogensen, nr. 1 og Morten Pedersen, nr. 47.
Vi har i et stykke tid manglet vores Dalagervej-skilt helt ude ved Ternevej. Thomas undersøger hvad der er blevet af dette.
Regnskab
Grundejerforeningen Bøgelunden 2012
Indtægter | |
Kontingenter | 43.500,00 |
Rente NyKredit | 90,00 |
Ialt | 43.590,00 |
Udgifter | |
Forsikring | 2.775,25 |
Sydbyens Haveservice | 2.500,00 |
Fællesudgifter – Dalagervej | 5.460,95 |
Fortæring, Generalforsamling | 1.189,14 |
Generalforsamling | 59,85 |
One.com (hjemmesiden) | 285,00 |
Boller Auto (Havetraktor) | 2.132,28 |
Fortæring Generalforsamling | 392,11 |
Grøn Dag | 369,65 |
Grøn Dag | 1.389,65 |
Grøn Dag | 216,50 |
Grøn Dag | 936,37 |
Grøn Dag | 674,85 |
Græsslåning | 7.500,00 |
Slaghul.dk (Asfaltrep.) | 8.942,50 |
Benzin | 458,25 |
Benzin | 208,82 |
Sydbyens Haveservice | 2.812,50 |
Gebyrer | 42,25 |
Ialt | 38.286,07 |
Årsresultat | 5.303,93 |
Nykredit konto 1/1 2012 | 48.932,07 |
Overskud | 5.303,93 |
Saldo pr. 31/12 2012 | 54.236,00 |
Kommentar :Forventet resultat for perioden var iflg. budget på kr. 14.450,- mod realiseret kr. 5303,93. Det lavere resultat skyldes hovedsagligt følgende :Sydbyens Haveservice glemte at sende regning for 2011, den blev betalt i 2012, pålydende kr. 2.500,-Reparation af asfalt ved Slaghul.dk, pålydende kr. 8.500,-Derimod blev de i budget kr. 4.000,- afsat til snerydning ikke brugt. |
Revision foretaget ved afstemning af årsopgørelse, samt stikprøve af bilag
Regnskabet er underkrevet i Horsens d. 12/1-2013 af
Tina Rasmussen, Einar Chr. Højsgaard.
TAK FOR GOD RO OG ORDEN VED GENERALFORSAMLINGEN.