Referat af generalforsamling 2011

Bøgelundens bestyrelse består af følgende medlemmer :

TITEL                                         NAVN & HUSNUMMER                           FUNKTION
FormandThomas Dalsgaard, 27Formand
BestyrelsesmedlemBrian Brigsted, 45Ansvarlig for vej & fællesarealer
BestyrelsesmedlemLars Jepsen, 51bIT Ansvarlig, WebMaster
BestyrelsesmedlemMorten Frank, 17Kasserer
BestyrelsesmedlemSøren Mogensen, 1Sekretær
SuppleantNiels Munk Clausen, 11 
SuppleantMorten Pedersen, 47 
SuppleantNiels Jørgensen, 25 
RevisorTina Rasmussen, 15 
RevisorEinar Chr. Højsgaard, 5 
RevisorsuppleantAnders Jensen, 41 
RevisorsuppleantMogens Pedersen, 49 

Hermed referat fra Generalforsamlingen i grundejerforeningen Bøgelunden torsdag d. 17. marts 2011.

1. Valg af dirigent

Gert Olsen, nr. 51a

2. Formandens beretning

Asfalten : Grundet den hårde vinter 2009/2010 revnede asfaltbelægningen. Man har hyret Colas til at reparere skaderne med revnemastik. Udgiften i 2010 var kr. 7.500 inkl. moms. Colas har anbefalet at reparere skader hvert år, da det forlænger vejbelægningens levetid.

Støjvolden : Vi bruger fortsat Sydbyens Haveservice til at klippe bevoksningen på volden. Man er enige om, at det fungerer godt og at prisen på kr. 3.250 er rimelig.

Græsset : Ove stopper og vi skal have fundet en ny m/k til at stå for klipningen. Græsset klippes ca. èn gang om ugen – det bliver i alt til ca. 30 klipninger på en sæson.

Legepladsen : Inspektørerne har gennemgået legepladsen, som generelt er i god stand. Dog skal en af gyngerne have monteret nyt gummirør (håndtag). Legetårnet trænger også til at blive malet igen. Reparationerne vil vi lave på Grøn Dag.

Gadefesten : Festen var god igen i 2010 ! Desværre har der været vigende tilslutning til gadefesten og festudvalget har derfor besluttet at nedlægge sig selv, så der ikke afholdes gadefest i 2011. Der blev opfordret til at tage initiativ til en gadefest eller andre arrangementer.

Snerydning : Det har været nødvendigt at få ryddet sne og det har kostet ca. kr. 7.500,-. Vi har en aftale med en lokal entreprenør, som rydder vejene for sne når vi ringer til ham. Rydningen af sne fra fortovene står hver enkelt grundejer selv for ! Generelt er snerydningen OK, men enkelte kan nok forbedre sig. HUSK at ansvaret er grundejerens !

Hjemmeside : Hjemmesiden besøges ikke. Vi har lige forlænget abonnementet på kr. 285,- om året og giver hjemmesiden en chance i endnu et år, så relevant information lægges ud på denne.

3. Aflæggelse af regnskab underskrevet af kasserer og revisor

Regnskabet, som er blevet omdelt til alle husstande, blev gennemgået og godkendt. På grund af snerydning og reparation af asfalten har der været et underskud på knap kr. 14.000 i 2010.

4. Rettidigt indkomne forslag

Ingen.

5. Fremlæggelse af budget og fastlæggelse af kontingent

Budgettet, som også er omdelt til alle husstande, blev gennemgået og godkendt. Det blev ved generalforsamlingen i 2010 vedtaget at hæve kontingentet til kr. 1.500 pr. husstand. Det budgetteres med et overskud på knap kr. 12.000.

Asfalten på vores vej har en levetid på 20-25 år, dvs vi kan forvente at der skal ny belægning på vejen om 5-10 år. Vi har fået oplyst, at ny belægning koster 100,-/m². Der blev diskuteret, om grundejerforeningen skal begynde at spare sammen til den nye belægning. Argumentet er ikke mindst, at man kan finde det urimeligt, at de nuværende beboere løbende betaler for sliddet på vejen, i stedet for at kommende grundejere skal betale for en ny belægning.

Kontingentet for 2012 blev igen fastsat til kr.1.500, som forventer at give et tilsvarende overskud som budgetteret for 2011. Årsagen er især fordi vi ønsker at spare lidt op til den kommende nye asfaltbelægning.

6. Valg af formand

Anders Jensen, nr. 41, takker af som formand. De fremmødte takkede Anders for en god indsats. Thomas Dalsgaard, nr. 27, valgtes som ny formand.

7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer samt 3 suppleanter

Brian Brigsted i nr. 45 og Lars Jepsen i nr. 51b genvalgtes. Louise i nr. 27 træder ud og Søren Mogensen, nr. 1, valgtes til at overtage pladsen fra Louise. Morten Frank, nr. 17, som ikke var på valg, er ligeledes med i bestyrelsen og fortsætter som kasserer.

Karin Olsen, nr. 51a, Marianne Bjergø, nr. 29 og Ina Kirkel, nr. 23, valgtes som suppleanter.

8. Valg af revisorer samt 2 revisorsuppleanter

Tina Rasmussen, nr. 15, genvalgtes. Niels Jørgensen, nr. 25, valgtes i stedet for Thomas Dalsgaard, nr. 27. Mogens Pedersen, nr. 49 og Jørn Schmidt, nr. 39 valgtes som suppleanter.

9. Eventuelt

Grøn Dag afholdes tirsdag d. 10. maj, som i vanlig stil afsluttes med grill-pølser og kolde drikke.

Kirsten Brigsted, nr. 45 og Søren Mogensen, nr.1 fortsætter som inspektører for legepladsen.

Det blev diskuteret, om det er fornuftigt at Grundejeforeningen Dalagervej – hvis udgifter vi også betaler til – fortsat skal bruge penge på at vedligeholde boldbanerne nedenfor Torsted Kirke. Banerne benyttes meget lidt og har gennem årene været meget dyre at vedligeholde. Det blev aftalt, at bestyrelsen skal tale med Grundejerforeningen Dalagervej om sagen.

Regnskab

Grundejerforeningen Bøgelunden 2010

Indtægter 
Kontingenter29.000,00
Rente NyKredit229,96
Ialt29.229,96
  
Udgifter 
Forsikring2.653,50
Snerydning1457,50
Fællesudgifter – Dalagervej8.332,25
Partytelt1.000,00
Generalforsamling59,85
Generalforsamling1.483,40
Blomster129,95
One.com (hjemmesiden)285,00
Bestyrelsesmøde87,85
Grøn Dag – div. materialer996,40
Grøn Dag – div. materialer1.124,50
Grøn Dag – bespisning947,03
Grøn Dag – bespisning321,60
Græsslåning5.000,00
Klipning af buske3.250,00
Colas – asfalt7.500,00
Tilskud2.000,00
Benzin – havetraktor307,00
Gebyrer40,00
  
Ialt43.226,08
  
Årsresultat-13.996,12
  
Nykredit konto 1/1 201046.975,02
Overskud-13.996,12
Saldo pr. 31/12 201032.978,90

Revision foretaget ved afstemning af årsopgørelse, samt stikprøve af bilag

Regnskabet er underkrevet i Horsens d. 16/1-2011 af

Tina Rasmussen, Thomas Dalsgaard.

Scroll to Top