Bøgelundens bestyrelse består af følgende medlemmer :
TITEL | NAVN & HUSNUMMER | FUNKTION |
Formand | Anders Jensen, 41 | Formand |
Bestyrelsesmedlem | Brian Brigsted, 45 | Ansvarlig for vej & fællesarealer |
Bestyrelsesmedlem | Lars Jepsen, 51b | IT Ansvarlig, WebMaster |
Bestyrelsesmedlem | Morten Frank, 17 | Kasserer |
Bestyrelsesmedlem | Louise Dalsgaard, 27 | Sekretær |
Suppleant | Karin Olsen, 51a | |
Suppleant | Ann Mogensen, 1 | |
Suppleant | Marianne Bjergø, 29 | |
Revisor | Tina Rasmussen, 15 | |
Revisor | Thomas Dalsgaard, 27 | |
Revisorsuppleant | Søren Mogensen, 1 | |
Revisorsuppleant | Mogens Pedersen, 49 |
1. Valg af dirigent
Lars Bjergø, nr. 29
2. Formandens beretning
Der er ikke sket de store ting i 2009. Vi er stadigvæk i gang med skat for at få fradrag for bedringer i grundværdien for afholdelse af udgifter til anlæggelse af stien med Erantisvej. Skat havde anmodet om fuldmagter fra alle grundejerne, det har de fået og vi afventer nu svar fra dem. Hvis skat acceptere fradraget bliver den årlige besparelse ca. 100 kr. I forvejen har vi fradrag der giver en besparelse på ca. 2500 kr årligt.
2009 blev også året hvor foreningen blev elektronisk med egen hjemmeside www.boegelunden-horsens-dk Den har indtil videre ikke været besøgt meget, men vi håber på mere i fremtiden også som information til den enkelte grundejer via e-mail.
Gartner: Vi er godt tilfredse med Sydbyens Haveservice vedr. klipning af beplantning på støjvold, og regner med at fortsætte med aftalen i år.
Græsslåning: Fortsætter med aftalen med Ove. Vi håber at plænetraktoren kan den kører lidt endnu.
Legepladsen: Louise og Kirsten har været inspektører sidste år. Taget på legetårnet skal repareres plader er indkøbt til formålet.
Vejfest: God fest sidste år, der er nedsat festudvalg til ny fest i år. Foreningen har købt det telt vi holdt test i sidste år af Anja for 1000 kr. festteltet kan lånes/lejes af den enkelte grundejer ved henvendelse til bestyrelsen (Brian nr. 45).
Snerydning: Vi har en aftale med en entreprenør om at vi skal ringe og bestille ham når vi vil have ryddet. Vi har ikke en kontrakt hvor de automatisk selv kommer. Vi har i 2009 fået ryddet sne en gang i december, og han var bestilt til at komme en gang til i juledagene da der var tø, men nåede det ikke inden frosten kom. Vi var derfor fastlåst i lang tid med meget is på vejen indtil vi blev nødt til at bestille den store ged her i feb. 2010.
Det blev vedtaget at leje af partytelt vil koste kr. 200.
Teltet kan lejes ved at henvende sig til Brian Brigsted i nr 45.
3. Aflæggelse af regnskab underskrevet af kasserer og revisor
2009 viste et overskud på kr. 3.252,32.
Kassebeholdningen pr. 01.01.2010 er kr. 46.975,02.
28 husstande har indbetalt kontingent for 2010 – så vi mangler stadig betaling fra en enkelt husstand.
4. Rettidigt indkomne forslag
Ingen.
5. Fremlæggelse af budget og fastlæggelse af kontigent
2010 bliver belastet af relativt store regninger til snerydning (ca. kr. 8.000). Herudoverhar vi modtaget en regning fra grundejerforeningen Dalagervej på kr. 8.332,25, hvilket er ca. kr. 5.000 højere end 2009. Ydermere har bestyrelsen besluttet at købe et partytelt til kr. 1.000,-. Disse ekstra betalinger gør at der ventes et underskud for 2010 på ca. kr. 15.000,-. På dèn baggrund har bestyrelsen foreslået at hæve kontingentet (forfald februar 2011) til kr. 1.500,- pr. husstand. Dette blev vedtaget ved afstemning.
6. Valg af formand
Anders Jensen, nr. 41, modtog genvalg for yderligere et år.
7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer samt 3 suppleanter
Morten Frank, nr. 17 modtog genvalg og nyt medlem blev Louise Dalsgaard, nr. 27..
Suppleanter : Karin Olsen, nr. 51A blev genvalgt, Ann Mogensen, nr. 1, Marianne Bjergø, nr. 29 blev genvalgt.
8. Valg af 2 revisorer samt 2 revisorsuppleanter
Revisorer : Tina Rasmussen, nr. 15 og Thomas Dalsgaard, nr. 27, begge blev genvalgt.
Revisorsuppleanter : Søren Mogensen, nr. 1, Mogens Pedersen, nr. 49 blev genvalgt.
9. Eventuelt
Der blev endnu en gang forespurgt på om ikke der kan gøres noget ved generne fra lamperne på den nye sti ned mod Erantisvej. Bestyrelsen vil kigge på dette igen.
Fastlæggelse at dato for Grøn Dag : Tirsdag d. 4. maj. Nærmere om dette følger senere.
Valg af inspektører til inspektion af legeplads : Søren Mogensen, nr. 1 og Kirsten Brigsted, nr. 45.
Gadefesten bliver den 15. august. Nærmere om dette følger senere.
Regnskab
Grundejerforeningen Bøgelunden 2009
Indtægter | |
Kontingenter | 29.000,00 |
Rente NyKredit | 683,88 |
Ialt | 29.683,88 |
Udgifter | |
Forsikring | 2.539,75 |
Fællesudgifter | 3.240,97 |
Føtex – fortæring | 40,00 |
Rema | 283,00 |
Føtex – fortæring | 693,00 |
Føtex – fortæring | 297,65 |
Mekonomen | 250,00 |
Div. Grøn Dag | 3.408,88 |
Græsslåning | 5.000,00 |
Rep. plænetraktor | 500,00 |
STARK | 399,01 |
Strandsand | 1.375,00 |
HaveService | 3.250,00 |
One.com | 472,50 |
Legetårn | 956,25 |
Blomster | 279,90 |
Benzin | 501,00 |
Fortæring | 905,40 |
Tilskud til gadefest | 2.000,00 |
Gebyrer | 39,25 |
Ialt | 26.431,56 |
Årsresultat | 3.252.32 |
Nykredit konto 1/1 2009 | 43.722,70 |
Overskud | 3.252,32 |
Saldo pr. 31/12 2009 | 46.975,02 |
Revision foretaget ved afstemning af årsopgørelse, samt stikprøve af bilag
Regnskabet er underkrevet i Horsens d. 6/2-10 af
Tina Rasmussen, Thomas Dalsgaard.